Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych, realizacja Gminnego Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii

art.13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych  w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(RODO)

  • Administratorami przetwarzanych danych osobowych jest Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzostku, reprezentowany przez Kierownika. Kontakt do Administratora: adres ul. M.N. Mysłowskiego 11, 39-230 Brzostek, tel. 146808921, email:kjedrzejowska@mgopsbrzostek.pl. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: email: iod@mgopsbrzostek.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
  • Państwa dane osobowe przetwarzane są na podstawie: 6 ust. 1 lit. b, c, e RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze wynikającego z realizacji przepisów ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu narkomanii oraz przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym w związku z wykonaniem uchwały w sprawie przyjęcia ‘’ Programu Profilaktyki i Rozwiazywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii w Gminie Brzostek ‘’ w tym zawieranych umów.
  • Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w celu realizacji działań w zakresie profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii, realizacji umów, zleceń na realizację profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii, realizacji przyznanej dotacji na realizację zadań w ramach profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii, jej rozliczenia, sprawozdawczości i kontroli.
  • Podanie danych osobowych jest wymagane ustawowo aby zrealizować powyższy cel, niepodanie danych spowoduje brak możliwości realizacji celu.
  • Państwa dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne do osiągnięcia celu oraz przez okres wymagany odpowiednią kategoria archiwalną B10 - 10 lat licząc od roku następującego po roku zakończenia sprawy.
  • W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa powyżej odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być: organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz inne podmioty, które na podstawie stosownych umów przetwarzają powierzone dane osobowe.
  • Administrator nie przekazuje Państwa danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
  • W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo żądania: dostępu do danych osobowych, sprostowania danych osobowych, na podstawie art. 17 RODO usunięcia danych osobowych, na podstawie art. 18 RODO ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO oraz na podstawie art. 21 RODO wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  • Przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku niezgodne z prawem przetwarzania Państwa danych osobowych.
  • W oparciu o Państwa dane osobowe Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.

Potwierdzam zaznajomienie się z powyższą informacją